ZAPYTANIE OFERTOWE W CELU OSZACOWANIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA: wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków na lata 2025-2030 i opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030
ZAPYTANIE OFERTOWE W CELU OSZACOWANIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA:
„Opracowanie dokumentów strategicznych dla Gminy Prószków:
I – wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków
na lata 2025-2030
II – opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030”
Niniejsze zapytanie ofertowe ma na celu rozeznanie rynku i przeprowadzenie szacowania wartości zamówienia publicznego oraz ustalenie trybu wyboru Wykonawcy. Zapytanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Celem postępowania jest oszacowanie wartości zamówienia i ustalenie trybu wyboru Wykonawcy.
Zamawiający:
Gmina Prószków, ul. Opolska 17, 46-060 Prószków
Tel. 77 40 13 700, fax 77 40 13 711, e-mail: ug@proszkow.pl
NIP: 991-02-84-648
zaprasza do złożenia propozycji cenowej dot. opracowania dokumentów strategicznych dla Gminy Prószków: Gminnego Programu Rewitalizacji oraz Strategii Rozwoju Gminy
Przedmiot zamówienia:
Opracowanie dokumentów strategicznych dla Gminy Prószków:
I - wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków na lata 2025-2030 (zwanego dalej GPR 2030),
II – opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030 (zwanej dalej jako Strategia),
(województwo: opolskie; powiat: opolski; gmina: Prószków; liczba ludności ok. 9 200 osób, powierzchnia gminy 11 781 ha)
Szczegółowy opis zamówienia:
I. Gminny Program Rewitalizacji
Zamówienie obejmuje wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków na lata 2025-2030 (zwanego dalej GPR 2030). Dokument musi być zgodny z aktualnymi dokumentami unijnymi, krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi jak również
z lokalnymi dokumentami planistycznymi i strategicznymi, w których ujęta jest Gmina Prószków.
Przedmiotem zlecenia jest:
- przeprowadzenie diagnozy na potrzeby opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla gminy Prószków na lata 2025-2030 (zwanego dalej GPR 2030) wskazującej zasięg terytorialny obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji;
- opracowanie GPR 2030, zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji;
- przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu konsultacji społecznych projektu dokumentu, o którym mowa w pkt 1 i 2;
- asystowanie Zamawiającemu w przeprowadzeniu procesu opiniowania projektu dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 i 2;
- asystowanie Zamawiającemu w procesie przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (o ile będzie to zasadne), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- asystowanie Zamawiającemu w przeprowadzeniu procesu weryfikacji przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego dokumentu, o którym mowa w pkt. 2.
Przedmiot umowy będzie realizowany w trzech etapach:
- ETAP I - przeprowadzenie diagnozy na potrzeby opracowania GPR 2030 (wraz z przeprowadzeniem konsultacji) - zakończony przekazaniem zamawiającemu projektu uchwały dot. obszaru zdegradowanego, który zostanie złożony do Rady Miejskiej w Prószkowie i przedstawieniem założeń diagnozy na komisjach i sesji Rady Miejskiej,
- ETAP II - przygotowanie projektu GPR - zakończony przekazaniem projektu GPR 2030 oraz niezbędnych materiałów na potrzeby procesu opiniowania GPR,
- ETAP III - przeprowadzenie konsultacji zakończonych przekazaniem projektu uchwały dot. przyjęcia GPR 2030 i projektu GPR, który zostanie złożony do Rady Miejskiej w Prószkowie i przedstawienie założeń GPR 2030 na komisjach i sesji Rady.
Zakres prac objętych zleceniem:
W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do opracowania GPR 2030 w oparciu o strukturę rozdziałów oraz obligatoryjnych załączników do GPR, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o rewitalizacji, w tym:
- przeprowadzi szczegółową diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę, charakter potrzeb rewitalizacyjnych, zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji oraz diagnozę lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru;
- dokona opisu powiązań GPR 2030 z dokumentami strategicznymi gminy, takimi jak np. strategia rozwoju, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego czy strategia rozwiązywania problemów społecznych;
- dokona opisu wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji;
- określi cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk;
- dokona opisu przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym;
- określi mechanizmy integrowania działań oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych;
- określi szacunkowe ramy finansowe GPR 2030 wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych;
- dokona opisu struktury zarządzania realizacją GPR 2030, ze wskazaniem kosztów tego zarządzania i ramowym harmonogramem realizacji Programu;
- dokona opisu sposobu zapewnienia udziału interesariuszy w procesie rewitalizacji, w tym w ramach Komitetu Rewitalizacji;
- określi system monitorowania i oceny GPR 2030;
- określi niezbędne zmiany w uchwale w sprawie określania zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji;
- wskaże, czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji;
- wskaże sposób realizacji GPR 2030 w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego;
- podejmie wszystkie inne działania mające na celu prawidłowe wykonanie umowy.
Wykonawca zobowiązany jest do:
- współpracy z Zamawiającym, co oznacza udział przedstawiciela Wykonawcy w min. 4 spotkaniach w siedzibie Zamawiającego,
- przeprowadzenia konsultacji społecznych (w formach wskazanych w ustawie o rewitalizacji art. 6 ust. 3 pkt 1 i 2), w tym:
- konsultacje społeczne etapu diagnostycznego:
- przeprowadzenie badania ankietowego (ankieta w formie elektronicznej i papierowej);
- 2 spotkań informacyjnych z mieszkańcami, interesariuszami rewitalizacji;
- przeprowadzenie min. 2 warsztatów diagnostycznych dla liderów społecznych, przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Prószkowie, Radnych, przedstawicieli gminnych instytucji, przedstawicieli środowiska biznesu, przedstawicieli środowiska organizacji pozarządowych, mieszkańców wraz z raportem podsumowującym,
- konsultacje społeczne wstępnego projektu GPR2030:
- badanie ankietowe (ankieta w formie elektronicznej i papierowej);
- 2 spotkania konsultacyjne z mieszkańcami;
- co najmniej dwie wizje lokalne (spacer badawczy) na terenie Gminy, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym;
- asysty przy uzyskaniu opinii i uzgodnień od podmiotów (wskazanych w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rewitalizacji) odnośnie projektu GPR 2030, a w przypadku uwag naniesienie poprawek do dokumentu,
- wskazania granic obszaru/obszarów rewitalizacji wykonane na mapie w skali 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej (mapy zostaną dostarczone przez Zamawiającego),
- przygotowania wniosku w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji zawierającego wskazanie granic tych obszarów wykonane na mapie w skali co najmniej 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej wraz z diagnozą, potwierdzającą spełnienie przez obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji przesłanek ich wyznaczenia oraz projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji wraz z uzasadnieniem,
- przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (jako element warunkowy, uzależniony od uzgodnienia ze stosownymi organami), w przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca sporządzi Prognozę oddziaływania na środowisko projektu GPR 2030, która powinna zawierać informacje zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.) oraz powinna być zgodna z ustalonym przez organy zakresem opracowania, przy czym Wykonawca zobowiązany będzie do uaktualnienia Prognozy oddziaływania na środowisko projektu GPR 2030, zgodnie z ewentualnymi uwagami organów,
- przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Miejskiej,
- udziału w prezentacji założeń i celów GPR 2030 oraz gotowego dokumentu na posiedzeniu właściwych komisji oraz podczas sesji Rady Miejskiej,
- współpracy przy przygotowaniu dokumentów do oceny przez Zarząd Województwa Opolskiego i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, a w przypadku uwag przygotowanie korekty.
Przedmiot umowy spełniać będzie następujące warunki:
- będzie zgodny z treścią ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji,
- będzie uwzględniał obowiązujący Gminny Program Rewitalizacji, dążąc do zapewnienia kontynuacji, w możliwym zakresie, podejmowanych dotąd działań,
- w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w spotkaniach z Radnymi Rady Miejskiej w Prószkowie oraz podmiotami działającymi na obszarach zdegradowanych, a także prezentacji projektu Gminnego Programu Rewitalizacji do uchwalenia na sesji Rady Miejskiej,
- wszelkie dane potrzebne do opracowania dokumentacji mają zostać zebrane i przetworzone przez Wykonawcę,
- Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej wersji dokumentacji i wykonania jej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa i Zamawiającego,
- dokumentacja stanowiąca przedmiot umowy będzie sporządzona przez Wykonawcę i przekazana Zamawiającemu w 2 egzemplarzach. Kompletna dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia będzie przekazana Zamawiającemu także w formie cyfrowej edytowalnej,
- w przypadku konieczności uaktualnienia dokumentacji Wykonawca w terminie 7 dni, dostosuje ją do aktualnych wytycznych na polecenie Zamawiającego,
- po zrealizowaniu zamówienia całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania, będą należały do Zamawiającego,
- analiza i diagnoza, powinny obejmować swoim zakresem zarówno miasto Prószków jak i wszystkie sołectwa Gminy Prószków i opierać się na możliwie najnowszych dostępnych danych. W przypadku braku jakichkolwiek danych w określonym temacie Wykonawca będzie zobowiązany do ich zebrania we własnym zakresie,
- Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy z Zamawiającym.
II – Strategia Rozwoju Gminy
Zamówienie obejmuje opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025- 2030 (dalej jako Strategia) z wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie, przy zachowaniu zgodności z aktualnymi dokumentami strategicznymi zarówno lokalnymi jak i dokumentami strategicznymi wyższego rzędu.
Minimalny zakres Strategii:
- opracowanie diagnozy wraz z wnioskami o sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej Gminy Prószków (dalej jako: Gmina) zawierająca między innymi analizę SWOT,
- cele strategiczne rozwoju w wymiarze społecznym, gospodarczym i przestrzennym,
- kierunki działań podejmowanych dla osiągnięcia celów strategicznych,
- oczekiwane rezultaty planowanych działań, w tym w wymiarze przestrzennym oraz wskaźniki ich osiągnięcia,
- ustalenia i rekomendacje w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie,
- obszary strategicznej interwencji określone w strategii rozwoju województwa, o której mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2024 r., poz. 566), wraz z zakresem planowanych działań,
- obszary strategicznej interwencji kluczowe dla gminy, jeżeli takie zidentyfikowano, wraz z zakresem planowanych działań,
- system realizacji Strategii, w tym wytyczne do sporządzania dokumentów wykonawczych,
- ramy finansowe i źródła finansowania.
Zakres realizacji usługi obejmuje w szczególności:
- zorganizowanie, zawiadomienie o spotkaniach i przeprowadzenie co najmniej dwóch spotkań z mieszkańcami, przedsiębiorcami i organizacjami pozarządowymi,
- przygotowanie i przeprowadzenie badań/konsultacji społecznych, zbieranie wniosków i uwag oraz merytoryczne opracowanie zebranych danych,
- opracowanie projektu dokumentu Strategii zgodnie z aktualnymi wytycznymi i przepisami oraz bieżące monitorowanie zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji,
- przeprowadzenie procesu konsultacji społecznych projektu Strategii wraz z raportem z przebiegu konsultacji, ich podsumowaniem, zbiorczym zestawieniem zgłoszonych uwag i wniosków oraz z rekomendacją ich wprowadzenia lub odrzucenia,
- przygotowanie pełnej wersji opracowania – po zatwierdzeniu przez Radę Miejską w Prószkowie – w 2 wersjach elektronicznych w postaci edytowalnych plików tekstowych, tj. z rozszerzeniem .doc lub .docx oraz w formacie typu pdf i 3 egzemplarzy w kolorowej wersji papierowej,
- przygotowanie systemu monitorowania i ewaluacji realizacji Strategii oraz wszelkich niezbędnych dokumentów wykonawczych,
- przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu Strategii, w tym przygotowanie wniosku o wydanie opinii w trybie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), zwanej dalej ustawą ooś,
- Wykonawca sporządza prognozę oddziaływania na środowisko projektu Strategii, zawierającą informacje, o których mowa w art. 51 ust. 2 ustawy ooś. W przypadku uzyskania udokumentowanej zgody na odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu Strategii, Wykonawca odstępuje od czynności wynikających z ustawy ooś, i nie sporządza prognozy oddziaływania na środowisko projektu Strategii,
- raportowanie postępu prac za pośrednictwem poczty elektronicznej przynajmniej 1 raz na miesiąc, począwszy od daty podpisania umowy. Ww. obowiązek dotyczy również przygotowania (skompletowania) i dostarczenia na każde wezwanie Zamawiającego dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia,
- Wykonawca przekaże Zamawiającemu prawa własności do wszelkich nośników, na których zostanie utrwalona Strategia oraz prawa autorskie majątkowe do dokumentu „Strategia Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030”,
- Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania i wnoszenia uwag do opracowanych dokumentów na każdym etapie ich tworzenia,
- W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w spotkaniach z radnymi Rady Miejskiej w Prószkowie oraz podmiotami działającymi na obszarach zdegradowanych,
a także prezentacji projektu Strategii Rozwoju Gminy Prószków do uchwalenia na sesji Rady Miejskiej, - Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac nad Strategią Rozwoju Gminy Prószków w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy z Zamawiającym.
Termin realizacji przedmiotu zamówienia
Prosimy o wskazanie w formularzu (stanowiącym załącznik nr 1) proponowany termin realizacji przedmiotu zamówienia, osobno dla Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków na lata 2025- 2030 oraz osobno dla Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030.
Opis sposobu przygotowania oferty
- Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszego zapytania oraz wymaganiom wskazanym w szczegółowym opisie zamówienia,
- Oferent zobowiązany jest złożyć ofertę w języku polskim na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym zapytaniu ofertowym,
- Oferent może złożyć tylko jedną ofertę,
- Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania zgodnie z aktualnym wpisem do właściwego rejestru lub ewidencji. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika należy dołączyć dokument poświadczający umocowanie do odpisania oferty,
- Ilekroć w zapytaniu, a także w załączniku do zapytania, występuje wymóg podpisywania dokumentów, należy przez to rozumieć, że dokumenty te powinny być opatrzone podpisem/podpisami osoby/osób wskazanych w pkt. 4,
- Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty,
- Zamawiający wymaga, aby oferta zawierała co najmniej:
- Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do zapytania,
- Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
- Aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Miejsce i termin składania ofert
Oferty należy złożyć do dnia 6 września 2024 r. do godziny 13:00 (decyduje data i godzina wpływu):
- osobiście w siedzibie Zamawiającego – Gmina Prószków ul. Opolska 17, 46-060 Prószków,
- przesłać listownie na adres Zamawiającego,
- przesłać drogą elektroniczną na adres . /w tytule wiadomości e-mail należy wpisać: „Oszacowanie wartości zamówienia: Wykonanie strategicznych dokumentów”/.
Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do porozumiewania się z Oferentem jest: Joanna Łubińska-Wójcik – nr tel.: 77 40 13 730.
Sposób obliczenia szacowanej wartości zamówienia
- Szacowaną wartość kalkulacji cenowej należy obliczyć w następujący sposób:
- Obliczyć wartość netto z uwzględnieniem wszystkich narzutów: kosztów bezpośrednich, zysku i innych kosztów niezbędnych do wykonania zamówienia; bez podatku VAT,
- Obliczyć kwotę podatku VAT, zgodnie ze stawką VAT (23%),
- Obliczyć wartość brutto sumując wartość netto i należny podatek VAT
ROZEZNANIE CENOWE DLA GPR I STRATEGII II.pdf (196,09KB)
Zał. nr 1 formularz ofertowy wraz z oświadczeniami.docx (24,97KB)
Zał. nr 1 formularz ofertowy wraz z oświadczeniami.pdf (126,71KB)