Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

ZAPYTANIE OFERTOWE W CELU OSZACOWANIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA: wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków na lata 2025-2030 i opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030

ZAPYTANIE OFERTOWE W CELU OSZACOWANIA WARTOŚCI ZAMÓWIENIA:

„Opracowanie dokumentów strategicznych dla Gminy Prószków:

I – wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków
na lata 2025-2030

II – opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030”

Niniejsze zapytanie ofertowe ma na celu rozeznanie rynku i przeprowadzenie szacowania wartości zamówienia publicznego oraz ustalenie trybu wyboru Wykonawcy. Zapytanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Celem postępowania jest oszacowanie wartości zamówienia i ustalenie trybu wyboru Wykonawcy.

   

Zamawiający:

Gmina Prószków, ul. Opolska 17, 46-060 Prószków

     Tel. 77 40 13 700,   fax 77 40 13 711,  e-mail: ug@proszkow.pl    

     NIP: 991-02-84-648

     zaprasza do złożenia propozycji cenowej dot. opracowania dokumentów strategicznych dla Gminy      Prószków: Gminnego Programu Rewitalizacji oraz Strategii Rozwoju Gminy

Przedmiot zamówienia:

Opracowanie dokumentów strategicznych dla Gminy Prószków:

I - wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków na lata 2025-2030 (zwanego dalej GPR 2030),

II – opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030 (zwanej dalej jako Strategia),

(województwo: opolskie; powiat: opolski; gmina: Prószków; liczba ludności ok. 9 200 osób, powierzchnia gminy 11 781 ha) 

 

Szczegółowy opis zamówienia:

I. Gminny Program Rewitalizacji

Zamówienie obejmuje wykonanie kompleksowego Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków na lata 2025-2030 (zwanego dalej GPR 2030). Dokument musi być zgodny z aktualnymi dokumentami unijnymi, krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi jak również
z lokalnymi dokumentami planistycznymi i strategicznymi, w których ujęta jest Gmina Prószków.

Przedmiotem zlecenia jest:

  1. przeprowadzenie diagnozy na potrzeby opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji dla gminy Prószków na lata 2025-2030 (zwanego dalej GPR 2030) wskazującej zasięg terytorialny obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji;
  2. opracowanie GPR 2030, zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji;
  3. przeprowadzenie w imieniu Zamawiającego procesu konsultacji społecznych projektu dokumentu, o którym mowa w pkt 1 i 2;
  4. asystowanie Zamawiającemu w przeprowadzeniu procesu opiniowania projektu dokumentu, o którym mowa w pkt. 1 i 2;
  5. asystowanie Zamawiającemu w procesie przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (o ile będzie to zasadne), zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
  6. asystowanie Zamawiającemu w przeprowadzeniu procesu weryfikacji przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego dokumentu, o którym mowa w pkt. 2.

Przedmiot umowy będzie realizowany w trzech etapach:

  1. ETAP I - przeprowadzenie diagnozy na potrzeby opracowania GPR 2030 (wraz z przeprowadzeniem konsultacji) - zakończony przekazaniem zamawiającemu projektu uchwały dot. obszaru zdegradowanego, który zostanie złożony do Rady Miejskiej w Prószkowie i przedstawieniem założeń diagnozy na komisjach i sesji Rady Miejskiej,
  2. ETAP II -    przygotowanie projektu GPR - zakończony przekazaniem projektu GPR 2030 oraz niezbędnych materiałów na potrzeby procesu opiniowania GPR,
  3. ETAP III - przeprowadzenie konsultacji zakończonych przekazaniem projektu uchwały dot. przyjęcia GPR 2030 i projektu GPR, który zostanie złożony do Rady Miejskiej w Prószkowie i przedstawienie założeń GPR 2030 na komisjach i sesji Rady.

 Zakres prac objętych zleceniem:

W ramach realizacji przedmiotu umowy Wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do opracowania GPR 2030 w oparciu o strukturę rozdziałów oraz obligatoryjnych załączników do GPR, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o rewitalizacji, w tym:

  1. przeprowadzi szczegółową diagnozę czynników i zjawisk kryzysowych oraz skalę, charakter potrzeb rewitalizacyjnych, zasięgi przestrzenne obszaru/obszarów rewitalizacji oraz diagnozę lokalnych potencjałów występujących na terenie tego obszaru;
  2. dokona opisu powiązań GPR 2030 z dokumentami strategicznymi gminy, takimi jak np. strategia rozwoju, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego czy strategia rozwiązywania problemów społecznych;
  3. dokona opisu wizji stanu obszaru po przeprowadzeniu rewitalizacji;
  4. określi cele rewitalizacji oraz odpowiadające im kierunki działań służących eliminacji lub ograniczeniu negatywnych zjawisk;
  5. dokona opisu przedsięwzięć rewitalizacyjnych, w szczególności o charakterze społecznym oraz gospodarczym, środowiskowym, przestrzenno-funkcjonalnym lub technicznym;
  6. określi mechanizmy integrowania działań oraz przedsięwzięć rewitalizacyjnych;
  7. określi szacunkowe ramy finansowe GPR 2030 wraz z szacunkowym wskazaniem środków finansowych;
  8. dokona opisu struktury zarządzania realizacją GPR 2030, ze wskazaniem kosztów tego zarządzania i ramowym harmonogramem realizacji Programu;
  9. dokona opisu sposobu zapewnienia udziału interesariuszy w procesie rewitalizacji, w tym w ramach Komitetu Rewitalizacji;
  10. określi system monitorowania i oceny GPR 2030;
  11. określi niezbędne zmiany w uchwale w sprawie określania zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji;
  12. wskaże, czy na obszarze rewitalizacji ma zostać ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji;
  13. wskaże sposób realizacji GPR 2030 w zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego;
  14. podejmie wszystkie inne działania mające na celu prawidłowe wykonanie umowy.

Wykonawca zobowiązany jest do:

  1. współpracy z Zamawiającym, co oznacza udział przedstawiciela Wykonawcy w min. 4 spotkaniach w siedzibie Zamawiającego,
  2. przeprowadzenia konsultacji społecznych (w formach wskazanych w ustawie o rewitalizacji art. 6 ust. 3 pkt 1 i 2), w tym:
  3. konsultacje społeczne etapu diagnostycznego:
  • przeprowadzenie badania ankietowego (ankieta w formie elektronicznej i papierowej);
  • 2 spotkań informacyjnych z mieszkańcami, interesariuszami rewitalizacji;
  • przeprowadzenie min. 2 warsztatów diagnostycznych dla liderów społecznych, przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Prószkowie, Radnych, przedstawicieli gminnych instytucji, przedstawicieli środowiska biznesu, przedstawicieli środowiska organizacji pozarządowych, mieszkańców wraz z raportem podsumowującym,
  • konsultacje społeczne wstępnego projektu GPR2030:
  • badanie ankietowe (ankieta w formie elektronicznej i papierowej);
  • 2 spotkania konsultacyjne z mieszkańcami;
  • co najmniej dwie wizje lokalne (spacer badawczy) na terenie Gminy, w terminie uzgodnionym z Zamawiającym;
  1. asysty przy uzyskaniu opinii i uzgodnień od podmiotów (wskazanych w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy o rewitalizacji) odnośnie projektu GPR 2030, a w przypadku uwag naniesienie poprawek do dokumentu,
  2. wskazania granic obszaru/obszarów rewitalizacji wykonane na mapie w skali 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej (mapy zostaną dostarczone przez Zamawiającego),
  3. przygotowania wniosku w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji zawierającego wskazanie granic tych obszarów wykonane na mapie w skali co najmniej 1:5000, sporządzonej z wykorzystaniem treści mapy zasadniczej, a w przypadku jej braku – z wykorzystaniem treści mapy ewidencyjnej wraz z diagnozą, potwierdzającą spełnienie przez obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji przesłanek ich wyznaczenia oraz projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji wraz z uzasadnieniem,
  4. przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (jako element warunkowy, uzależniony od uzgodnienia ze stosownymi organami), w przypadku stwierdzenia konieczności przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko Wykonawca sporządzi Prognozę oddziaływania na środowisko projektu GPR 2030, która powinna zawierać informacje zgodnie z art. 51 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.) oraz powinna być zgodna z ustalonym przez organy zakresem opracowania, przy czym Wykonawca zobowiązany będzie do uaktualnienia Prognozy oddziaływania na środowisko projektu GPR 2030, zgodnie z ewentualnymi uwagami organów,
  5. przekazania kompletnego opracowania do uchwalenia, w tym przygotowania uzasadnienia projektu uchwały Rady Miejskiej,
  6. udziału w prezentacji założeń i celów GPR 2030 oraz gotowego dokumentu na posiedzeniu właściwych komisji oraz podczas sesji Rady Miejskiej,
  7. współpracy przy przygotowaniu dokumentów do oceny przez Zarząd Województwa Opolskiego i Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, a w przypadku uwag przygotowanie korekty.

Przedmiot umowy spełniać będzie następujące warunki:

  1. będzie zgodny z treścią ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji,
  2. będzie uwzględniał obowiązujący Gminny Program Rewitalizacji, dążąc do zapewnienia kontynuacji, w możliwym zakresie, podejmowanych dotąd działań,
  3. w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w spotkaniach z Radnymi Rady Miejskiej w Prószkowie oraz podmiotami działającymi na obszarach zdegradowanych, a także prezentacji projektu Gminnego Programu Rewitalizacji do uchwalenia na sesji Rady Miejskiej,
  4. wszelkie dane potrzebne do opracowania dokumentacji mają zostać zebrane i  przetworzone przez Wykonawcę,
  5. Wykonawca będzie zobowiązany do skonsultowania wstępnej wersji dokumentacji i wykonania jej zgodnie z wytycznymi Ministerstwa i Zamawiającego,
  6. dokumentacja stanowiąca przedmiot umowy będzie sporządzona przez Wykonawcę i przekazana Zamawiającemu w 2 egzemplarzach. Kompletna dokumentacja stanowiąca przedmiot zamówienia będzie przekazana Zamawiającemu także w formie cyfrowej edytowalnej,
  7. w przypadku konieczności uaktualnienia dokumentacji Wykonawca w terminie 7 dni, dostosuje ją do aktualnych wytycznych na polecenie Zamawiającego,
  8. po zrealizowaniu zamówienia całkowite prawa autorskie do opracowanego dokumentu wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania, będą należały do Zamawiającego,
  9. analiza i diagnoza, powinny obejmować swoim zakresem zarówno miasto Prószków jak i wszystkie sołectwa Gminy Prószków i opierać się na możliwie najnowszych dostępnych danych. W przypadku braku jakichkolwiek danych w określonym temacie Wykonawca będzie zobowiązany do ich zebrania we własnym zakresie,
  10. Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy z Zamawiającym.

 

II – Strategia Rozwoju Gminy

Zamówienie obejmuje opracowanie Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025- 2030 (dalej jako Strategia) z wszelkimi wymaganiami obowiązującymi w tym zakresie, przy zachowaniu zgodności z aktualnymi dokumentami strategicznymi zarówno lokalnymi jak i dokumentami strategicznymi wyższego rzędu.

 

Minimalny zakres Strategii:

  1. opracowanie diagnozy wraz z wnioskami o sytuacji społecznej, gospodarczej i przestrzennej Gminy Prószków (dalej jako: Gmina) zawierająca między innymi analizę SWOT,
  2. cele strategiczne rozwoju w wymiarze społecznym, gospodarczym i przestrzennym,
  3. kierunki działań podejmowanych dla osiągnięcia celów strategicznych,
  4. oczekiwane rezultaty planowanych działań, w tym w wymiarze przestrzennym oraz wskaźniki ich osiągnięcia,
  5. ustalenia i rekomendacje w zakresie kształtowania i prowadzenia polityki przestrzennej w gminie,
  6. obszary strategicznej interwencji określone w strategii rozwoju województwa, o której mowa w art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2024 r., poz. 566), wraz z zakresem planowanych działań,
  7. obszary strategicznej interwencji kluczowe dla gminy, jeżeli takie zidentyfikowano, wraz z zakresem planowanych działań,
  8. system realizacji Strategii, w tym wytyczne do sporządzania dokumentów wykonawczych,
  9. ramy finansowe i źródła finansowania.

Zakres realizacji usługi obejmuje w szczególności:

  1. zorganizowanie, zawiadomienie o spotkaniach i przeprowadzenie co najmniej dwóch spotkań z mieszkańcami, przedsiębiorcami i organizacjami pozarządowymi,
  2. przygotowanie i przeprowadzenie badań/konsultacji społecznych, zbieranie wniosków i uwag oraz merytoryczne opracowanie zebranych danych,
  3. opracowanie projektu dokumentu Strategii zgodnie z aktualnymi wytycznymi i przepisami oraz bieżące monitorowanie zmian wytycznych i przepisów dotyczących zakresu opracowania oraz stosowanie się do ich aktualnej wersji,
  4. przeprowadzenie procesu konsultacji społecznych projektu Strategii wraz z raportem z przebiegu konsultacji, ich podsumowaniem, zbiorczym zestawieniem zgłoszonych uwag i wniosków oraz z rekomendacją ich wprowadzenia lub odrzucenia,
  5. przygotowanie pełnej wersji opracowania – po zatwierdzeniu przez Radę Miejską w Prószkowie – w 2 wersjach elektronicznych w postaci edytowalnych plików tekstowych, tj.  z rozszerzeniem .doc lub .docx oraz w formacie typu pdf i 3 egzemplarzy w kolorowej wersji papierowej,
  6. przygotowanie systemu monitorowania i ewaluacji realizacji Strategii oraz wszelkich niezbędnych dokumentów wykonawczych,
  7. przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko projektu Strategii, w tym przygotowanie wniosku o wydanie opinii w trybie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnienie informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), zwanej dalej ustawą ooś,
  8. Wykonawca sporządza prognozę oddziaływania na środowisko projektu Strategii, zawierającą informacje, o których mowa w art. 51 ust. 2 ustawy ooś. W przypadku uzyskania udokumentowanej zgody na odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu Strategii, Wykonawca odstępuje od czynności wynikających z ustawy ooś, i nie sporządza prognozy oddziaływania na środowisko projektu Strategii,
  9. raportowanie postępu prac za pośrednictwem poczty elektronicznej przynajmniej 1 raz na miesiąc, począwszy od daty podpisania umowy. Ww. obowiązek dotyczy również przygotowania (skompletowania) i dostarczenia na każde wezwanie Zamawiającego dokumentów pozwalających na ocenę prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia,
  10. Wykonawca przekaże Zamawiającemu prawa własności do wszelkich nośników, na których zostanie utrwalona Strategia oraz prawa autorskie majątkowe do dokumentu „Strategia Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030”,
  11. Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania i wnoszenia uwag do opracowanych dokumentów na każdym etapie ich tworzenia,
  12. W ramach zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do uczestnictwa w spotkaniach z radnymi Rady Miejskiej w Prószkowie oraz podmiotami działającymi na obszarach zdegradowanych,
    a także prezentacji projektu Strategii Rozwoju Gminy Prószków do uchwalenia na sesji Rady Miejskiej,
  13. Wykonawca zobowiązuje się do przedstawiania harmonogramu prac nad Strategią Rozwoju Gminy Prószków w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy z Zamawiającym.

Termin realizacji przedmiotu zamówienia

Prosimy o wskazanie w formularzu (stanowiącym załącznik nr 1) proponowany termin realizacji przedmiotu zamówienia, osobno dla Gminnego Programu Rewitalizacji Gminy Prószków na lata 2025- 2030 oraz osobno dla Strategii Rozwoju Gminy Prószków na lata 2025-2030.

Opis sposobu przygotowania oferty

  1. Treść oferty musi odpowiadać treści niniejszego zapytania oraz wymaganiom wskazanym w szczegółowym opisie zamówienia,
  2. Oferent zobowiązany jest złożyć ofertę w języku polskim na formularzu ofertowym, stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania, zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszym zapytaniu ofertowym,
  3. Oferent może złożyć tylko jedną ofertę,
  4. Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do reprezentowania zgodnie z aktualnym wpisem do właściwego rejestru lub ewidencji. W przypadku podpisania oferty przez pełnomocnika należy dołączyć dokument poświadczający umocowanie do odpisania oferty,
  5. Ilekroć w zapytaniu, a także w załączniku do zapytania, występuje wymóg podpisywania dokumentów, należy przez to rozumieć, że dokumenty te powinny być opatrzone podpisem/podpisami osoby/osób wskazanych w pkt. 4,
  6. Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty,
  7. Zamawiający wymaga, aby oferta zawierała co najmniej:
  8. Formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 do zapytania,
  9. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy),
  10. Aktualny odpis z właściwego rejestru, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

 

Miejsce i termin składania ofert

Oferty należy złożyć do dnia 6 września 2024 r. do godziny 13:00 (decyduje data i godzina wpływu):

  1. osobiście w siedzibie Zamawiającego – Gmina Prószków ul. Opolska 17, 46-060 Prószków,
  2. przesłać listownie na adres Zamawiającego,
  3. przesłać drogą elektroniczną na adres . /w tytule wiadomości e-mail należy wpisać: „Oszacowanie wartości zamówienia: Wykonanie strategicznych dokumentów”/.

 

Osobą uprawnioną przez Zamawiającego do porozumiewania się z Oferentem jest: Joanna Łubińska-Wójcik – nr tel.: 77 40 13 730.

Sposób obliczenia szacowanej wartości zamówienia

  • Szacowaną wartość kalkulacji cenowej należy obliczyć w następujący sposób:
  1. Obliczyć wartość netto z uwzględnieniem wszystkich narzutów: kosztów bezpośrednich, zysku i innych kosztów niezbędnych do wykonania zamówienia; bez podatku VAT,
  2. Obliczyć kwotę podatku VAT, zgodnie ze stawką VAT (23%),
  3. Obliczyć wartość brutto sumując wartość netto i należny podatek VAT

PDFROZEZNANIE CENOWE DLA GPR I STRATEGII II.pdf (196,09KB)
DOCXZał. nr 1 formularz ofertowy wraz z oświadczeniami.docx (24,97KB)
PDFZał. nr 1 formularz ofertowy wraz z oświadczeniami.pdf (126,71KB)