- INFORMACJE
- Rejestry prowadzone w Urzędzie Miejskim w Prószkowie
- Rejestr żłobków i klubów dziecięcych.
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych.
REJESTR ŻŁOBKÓW I KLUBÓW DZIECIĘCYCH
Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. z 2024 r. poz. 338 z późn. zm.) Burmistrz Prószkowa prowadzi rejestr żłobków i klubów dziecięcych znajdujących się na terenie gminy Prószków.
Dane zawarte w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych publikowane są za pośrednictwem Portalu Emp@tia, prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych: https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/ZK?sl=1329
Wykaz dziennych opiekunów: https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/O?sl=1329
Zasady wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Wymagane dokumenty
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje na podstawie art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2024 r., poz. 338).
Wniosek o wpis do rejestru dokonuje się na podstawie wniosku złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego.
Po dokonaniu wpisu do rejestru podmiot otrzymuje zaświadczeni o dokonaniu wpisu do rejestru.
Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy. Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
Zasady dokonywania zmian w rejestrze
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach oraz aktualizacji danych lub informacji zawartych w rejestrze w terminach, o których mowa w art. 35 ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z rejestru
Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
- wydania prawomocnego orzeczenia zakazującego przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- uzyskania przez organ prowadzący rejestr informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.
Zasady odmowy wpisu podmiotu do rejestru
Odmowa wpisu do rejestru następuje w przypadku, gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
- w stosunku do przedsiębiorcy wydano decyzję o zakazie wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku.
Tryb odwoławczy
Odmowa wpisu do rejestru oraz wykreślenie z rejestru następują w drodze decyzji administracyjnej.
Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem żłobka lub klubu dziecięcego z rejestru odbywają się za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia pod adresem: https://empatia.mpips.gov.pl/