- Menu redakcyjne
- Koordynator ds. dostępności
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom
ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021
Na podstawie atr.14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
( Dz. U z 2019 r. poz. 1696 ze zmianami ) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Prószkowie
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposoby realizacji |
Terminy |
|
Powołanie Koordynatora ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami*
|
Burmistrz |
Wydanie Zarządzenia Burmistrza Prószkowa |
IX 2020 |
|
Przygotowanie Planu działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Opracowanie planu działania, o którym mowa w art.14 ust. 2 pkt.2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Przekazanie do zatwierdzenia i publikacja na stronie internetowej |
IX 2020 |
|
Analiza stanu obiektów urzędu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami - dostępność architektoniczna |
Koordynator |
Oględziny i zebranie danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód
Konsultacje i przekazanie informacji w sprawie alternatywnych rozwiązań i ich usunięcie.
Zaplanowanie propozycji zmian oraz oszacowanie kosztów w zakresie zwiększenia dostępności architektonicznej.
|
IX 2020
X 2020
XII 2020 |
|
Zapewnienie dostępu alternatywnego oraz wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator |
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami wsparcia osoby innej, wsparcia technicznego, w tym wykorzystania technologii w zapewnieniu kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Działania mające na celu ułatwienie dostępności we wszystkich obszarach.
|
Na bieżąco, przez cały okres |
|
Analiza dostępności w zakresie dostępności cyfrowej i dostępności informacyjno-komunikacyjnej |
Koordynator |
Zlecenie przeprowadzenia audytu dostępności cyfrowej strony internetowej WWW oraz strony BIP firmie zewnętrznej.
Dostosowanie istniejącej strony internetowej zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej.
Umieszczenie deklaracji dostępności na stronie internetowej WWW i BIP.
Uruchomienie wersji graficznej strony internetowej o wysokim kontraście.
Aktualizacja informacji na stronie internetowej dot. dostępności tłumacza języka migowego. Zapewnienie transkrypcji dla obrad Rady Miejskiej w Prószkowie transmitowanych poprzez stronę internetową.
|
IX 2020
X 2020 |
|
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Miejskim w Prószkowie |
Koordynator |
Sporządzenie raportu zgodnie z wytycznymi |
III 2021 |
|
Przyjmowanie uwag, opinii |
Koordynator |
Umieszczenie na stronie internetowej informacji o możliwości zgłaszania uwag, opinii i sugestii w sprawie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, informatycznej i informacyjno-komunikacyjnej.
Osoby ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunowie i rodzina mogą zgłaszać propozycje wprowadzenia zmian w zakresie dostępności w celu udoskonalenia kontaktu osób ze szczególnymi potrzebami z Urzędem Miejski w Prószkowie
|
IX 2020
Na bieżąco, przez cały okres |
*W razie zwiększonego zakresu prac doraźnie zostanie powołany Zespół ds. dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami .
Niniejszy Plan jest dokumentem otwartym i może ulec modyfikacjom.
Prószków, 25.09.2020 r.